Теоретико-емпіричний аналіз феномену підліткової тривожності у кримінально-виконавчих установах України

Автор(и)

  • І. Мудрак

Ключові слова:

підлітки, кримінально-виконавча установа, позбавлення волі, тривога, ресоціалізація

Анотація

Стаття присвячена аналізу психологічних характеристик прояву тривожності у підлітків, які відбувають покарання у виправних установах.Розкрито вплив позбавлення різноманітності, яке є негативним фактором, що накладає істотний відбиток на функціонування психоемоційної сфери підлітків у колоніях і на всю їхню життєдіяльність. Результати факторного аналізу наведені та включають в себе порівняння результатів дітей, що навчаються в школах пенітенціарних установ, і їх однолітків з повних сімей, які навчаються у загальноосвітніх закладах. Пропонується методика ресоціалізації підлітків у колоніях. На основі теоретичних і емпіричних пошуків за останні п'ятнадцять років, узагальнення теоретичних результатів корекції та психологічної роботи в ресоціалізаційному процесі у Ковельській виправній колонії автор представив розроблену та апробовану «Програму ресоціалізаційного розвиваючого соціально-психологічного тренінгу засуджених неповнолітніх у колоніях». Рекомендації засновані на гуманістичному, генетичному і психологічному, розвиваючому підході, а не на урядово-встановленому жорстко структурованому підході до корекції і ресоціалізації. Для досягнення ресоціалізаційного ефекту і зниження надмірної фонової тривоги, яка властива в місцях позбавлення волі підлітків, було проведено формуючий експеримент. Показники, отримані за допомогою формуючого експерименту, засвідчують прогрес у розроблених, випробуваних і впроваджених освітніх програмах розвитку соціальної та психологічної підготовки підлітків у процесі ресоціалізації в колоніях.

Посилання

Гошовський Я. Ресоціалізація депривованої особистості: [монографія] / Я. Гошовський. – Дрогобич: Коло, 2008. – 480 с.

Гошовський Я. Ресоціалізація підлітків-суїцидентів (на матеріалах пенітенціарного закладу) / Ярослав Гошовський // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич : Вимір, 2005. – Вип.15. Психологія. – С.75-84.

Робоча книга пенітенціарного психолога / за заг. ред. В.М. Синьова, В.С. Медведєва. – К.: Леся, 2000. – 224 с.

Синьов В. М. Педагогічні основи ресоціалізації злочинців / В.М. Синьов, Г.О. Радов, В.І. Кривуша, О.В. Беца – К.: МП «Леся», 1997. – 272 с.

Штефан Е. Ф. Психокоррекция агрессивного поведения осужденных мужского пола при длительных сроках наказания: автореф. дис. на соискание науч. степени канд. психол. наук: спец. 19.00.06 «Юридическая психология» / Е. Ф. Штефан. – Рязань, 2008. – 25 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-27

Як цитувати

Мудрак, І. (2016). Теоретико-емпіричний аналіз феномену підліткової тривожності у кримінально-виконавчих установах України. Історико-правовий часопис, 8(2), 175–179. вилучено із http://www.chasopys.hl.vnu.volyn.ua/index.php/chasopys/article/view/392

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4. КРИМІНАЛЬНЕ ТА КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАЧЕ ПРАВО, КРИМІНОЛОГІЯ, КРИМІНАЛЬНИЙ